دومین نشست تخصصی درخصوص مراکز هیدروستاتیک در اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور برگزار شد

دومین نشست تخصصی درخصوص مراکز هیدروستاتیک در اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور؛ روز دوشنبه سوم مهرماه سال جاری نشست تخصصی با حضور مهندس قیصر مدیرعامل، دکتر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، صباغان قائم مقام، متولی معاون امور معاینه فنی و کارشناسان معاینه فنی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور و نیز مدیران عامل شرکت‌های بازرسی مخازن CNG برگزار گردید که در آن به چگونگی بازرسی و امحاء مخازن گازسوز در خودروها و مسایل و مشکلات پیرامون نحوه انجام آن پرداخته شد.

در ابتدای جلسه مهندس قیصر مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور ضمن خیرمقدم به حاضرین فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسینعلیه‌اسلام  را تسلیت گفت و اهداف برگزاری این جلسه را بیان کرد.

سپس وی در خصوص بازرسی مخازن CNG و دستورالعمل‌ها و استانداردهای لازم پیرامون آن توضیحاتی را ارائه و چگونگی اخذ معاینه فنی خودروهای گازسوز و نحوه درج اطلاعات مخازن این خودروها در سامانه سیمفا و تایید آن توسط این سامانه را تشریح نمود.

در ادامه متولی معاون امور معاینه فنی در اتحادیه، توضیحاتی درخصوص وظایف، عملکرد و چگونگی تعامل شرکت‌های مهندسی و بازرسی فنی مخازن CNG که از سوی سازمان ملی استاندارد ایران تایید شده با مراکز معاینه فنی و آزمایشگاه‌های همکار ارائه داد و اظهار داشت با توجه به اعلام سازمان ملی استاندارد ایران به اتحادیه تاکنون 21 شرکت تایید صلاحیت شده وجود دارد.

وی اذعان داشت با توجه به این که تست و آزمون خودروهای دوگانه سوز(CNG) در سراسر کشور آغاز گردیده است و طبق الزامات سازمان ملی استاندارد ایران جهت انجام آزمون سطح 1و 2 (چشمی و هیدروستاتیک) حضور بازرس تایید صلاحیت شده الزامی می‌باشد؛ لذا این جلسه جهت هم‌اندیشی، تعامل و همکاری متقابل بین مراکز معاینه فنی، مراکز هیدروستاتیک و شرکت‌های بازرسی و سیاست‌گذاری در این خصوص برگزار گردیده است.

متولی ضمن هشدار جهت تست کامل CNG اعم از قطعات گازسوز و مخزن را طبق استاندارد 9426 و 9747 و  انجام تست کامل هیدروستاتیک براساس استاندارد 6792 ؛ گفت: الزامی است کلیه مخازن خودروهایی که در تست هیدروستاتیک مردود می‌شوند با حضور بازرس صورتجلسه شده و با رعایت همه ضوابط و قوانین نسبت به امحاء آن مخزن اقدام گردد و تاکید نمود این مخازن به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی اجازه نصب روی خودروهای دیگر و بازگشت به چرخه حمل و نقل را نخواهند داشت و با شرکت‌های متخلف برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد پذیرفت و فعالیت آنها در سامانه سیمفا غیرفعال خواهد گردید‌.

وی همچنین درخصوص مخازن غیرمجاز و غیراستانداردی که از مبادی غیرقانونی وجود دارد و نصب آنها بر روی خودروها به شرکت‌های همکار و بازرسی هشدار داد و نیز کالیبره کردن دستگاه‌ها را وظیفه شرکت‌های همکار و نظارت بر این موضوع را وظیفه شرکت‌های بازرسی دانست.

معاون امور معاینه فنی اتحادیه افزود: تنها مراکز معاینه فنی که الزامات استاندارد ۵۶۰۱ را از نظر محیطی رعایت و شرایط لازم را دارا بوده و در استخدام کارشناس فنی متخصص خودروهای دوگانه‌سوز الزامات سازمان ملی استاندارد ایران را رعایت کردند؛ می‌توانند نسبت به پذیرش و آزمون خودروهای دوگانه‌سوز اقدام نمایند و در صورت عدم رعایت موارد فوق، شرکت‌های بازرسی اجازه عقد قرارداد با این مراکز را نخواهند داشت.

متولی ضمن آنالیز و اعلام آخرین قیمت‌های مصوب آزمون‌‌های خودروهای دوگانه‌سوز، اخذ هرگونه مبلغی مازاد بر تعرفه اعلامی اعم از بیمه، مالیات بر ارزش افزوده و …  را تخلف شمرد و تاکید کرد با متخلفین برابر قوانین و ضوابط جاری برخورد می‌گردد.

در ادامه حاضرین در جلسه به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

در خاتمه جلسه کمیته تخصصی شرکت‌های بازرسی تشکیل و اعضاء این کمیته‌ نیز با برگزاری انتخابات از بین حاضرین در جلسه مشخص گردید.

نظر دهید !!!

نظر شما برای “دومین نشست تخصصی درخصوص مراکز هیدروستاتیک در اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور برگزار شد”

قالب وردپرس